Wednesday, January 27, 2016

Price အေၾကာင္း မွန္းဆမိသမွ်

Price အေၾကာင္း မွန္းဆမိသမွ်

.........................................
Price ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကို သာမာန္အားျဖင့္မွန္းဆလို႔မရနိုင္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း price ဟာ သြားခ်င္ရာကို သြားေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ Price ကို movement ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါကို ရွာေဖြၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ အျမတ္မ်ားမ်ား ရေအာင္ဖန္တီးရပါမယ္။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုက ဒီ price action ေတြ ေ႐ႊ ့ရွားေစတဲ့ အေၾကာင္းက လူသားေတြ ဖန္တီးၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ( price action ထိပ္တြင္ လူသားဝိဉာဥ္ ေတြ ပူးကပ္ေနတယ္ ဆိုတာက္ို သတိထားပါ) အဲ့ဒီ လူေတြထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ trader ေတြ ရင္းနွီးျမဳပ္နွံသူေတြ သံုးစြဲသူေတြ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း လုပ္သူေတြ စသည္အားျဖင့္ အမ်ားအျပား ပါဝင္ၾကပါတယ္။ price action ဟာ ထိုသူေတြ ေမာင္းနွင္တဲ့ဘက္ကို ေ႐ႊ ့ရွားရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လူေတြဟာ price ေတြကို ဘယ္ဘက္ကို ေ႐ြ႕ဖို႔ ေမာင္းနွင္ေနၾကပါသလဲ။ အတက္ဘက္ကိုလား၊ အက်ဘက္ကိုလား။ တကယ္ေတာ့ လူတိုင္းကိုယ္စီ မိမိအတြက္ အက်ိဳးရွိမယ့္ ျမတ္မယ္လို႔ထင္တဲ့ဘက္ ကို price ကို ေမာင္းနွင္ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ လူတိုင္းအက်ိဳးရွိၾကပါသလား။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရာ ျမတ္ၾကပါသလား။ ျမတ္တဲ့ အခါရွိသလိုမျမတ္တဲ့ အခါလည္း ရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ ဒါဟာ price action ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမာင္းတဲ့ဘက္ကို မသြားတာ ေသခ်ာေနလို႔ပါပဲ။ price action ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမာင္းတဲ့ဘက္ကို ဘာေၾကာင့္ မသြားတာလဲ။ သူမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တြန္းပို႔တဲ့ အားကို ျပန္ဆန္႔က်င္ဖို႔အတြက္ အားကိုးရွိေနလို႔ပါပဲ။ အဲ့ဒါကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး price action ေတြကို ျပန္ခံတြန္းေနတဲ့သူေတြ ရွိေနလို႔ပါပဲ။
ျမတ္တဲ့သူက ျမတ္ၿပီး ရံႈးတဲ့သူက ဘာေၾကာင့္ ရွံုးရတာပါလဲ။ လူေတြဟာ ကိုယ္ျမတ္မယ္ထင္တဲ့ဘက္ကို ဆန္႔က်င္ဖက္ေတြ တြန္းမိၾကရင္းနဲ႔ အားခ်င္းတူေနတဲ့ အခ်ိန္ ဆိုရင္ Price ဟာ ဘယ္ဘက္ကိုမွ သြားမည္မဟုတ္ပဲ တဖက္ဖက္က အားသာသြားရင္ေတာ့ အားနည္းတဲ့ဘက္ကို ေ႐ြ႕သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝင္လိုက္တဲ့ဘက္က အားႀကီးတဲ့ ဘက္ဆိုရင္ေတာ့ အျမတ္ရမယ့္ ဘက္ကေပါ့။
ဆက္ၿပီးေတာ့ price ကို ဘယ္လိုေ႐ႊ ့သလဲဆိုတာ ေလ့လာၾကရေအာင္။ ေရာင္းသူ ဝယ္သူ price တြန္းၾကရာမွာ အားမ်ားရာ မွ နည္းရာသို႔ price ဟာ တျဖည္းျဖည္း ေ႐ြ႕သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ေရာင္းတဲ့ဘက္က မ်ားရင္ ေစ်းက အက်ဘက္ကိုသြားမယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ေရာင္းတဲ့ ဘက္က အရွိန္က်သြားၿပီး ေရာင္သူ ဝယ္သူမွ်သြားရင္ မူလေစ်းကို ျပန္တက္ပါသလား ဆိုရင္ေတာ့ မတက္ေတာ့ပါဘူး။ ေရာင္းသူ ဝယ္သူ ညီသြားတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေရာက္တဲ့ေစ်းမွာ ၿငိမ္ေနပါတယ္။ အဲ့ဒီ ေနာက္ပိုင္း တဖက္ဖက္က အားသာသြား ရင္ အားနည္းတဲ့ ဘက္ကို ေ႐ြ႕ျပန္ပါတယ္။
အဲ့ဒီေတာ့ price action ေတြဟာ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ပဲ လူေတြျပဳျပင္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာတာ ဆိုေပမယ့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားတဲ့ သူေတြေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ အတြက္ မည္သို႔မွ် တိတိက်က် ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ ၍ ရေကာင္းေသာ အရာေတာ့ မဟုတ္ေပ။
Price ကို ေ႐ြ႕ေစနိုင္တဲ့ အေၾကာင္းမ်ား
၁။ ပံုမွန္ အေရာင္း/အဝယ္ မွ တဖက္ဖက္မွ ေရာင္း/ဝယ္လို အား မ်ားလာလွ်င္
၂။ ပံုမွန္ မွ တဖက္ဖက္မွ ေရာင္း/ဝယ္ လိုအား ေလ်ာ့နည္း သြားလွ်င္
၃။ ဝင္လာ သမွ် အေရာင္း/အဝယ္ ေအာ္ဒါမ်ား ေတာက္ေလ်ာက္ wall ကဲ့သို႔ လက္ခံေနရာမွ လက္မခံနိုင္တဲ့ အဆံုး ပိုလ်ံ ထြက္လာလွ်င္
၄။ အေရာင္း/အဝယ္ မရွိ နည္းေနရာမွ ရုတ္တရက္ အေရာင္း/အဝယ္ ထျဖစ္လွ်င္
၅။ အေရာင္း/အဝယ္ မ်ားေပမယ့္လည္း တဖက္နဲ႔တဖက္ Balance ျဖစ္ေနရာမွ တဖက္ဖက္မွ ေလ်ာ့က်သြားလွ်င္
ေ႐ြ႕ေနေသာ Price ကို ရပ္တန္႔သြားေစ နိုင္ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား
၁။ ပံုမွန္ အေရာင္း/အဝယ္ မွ တဖက္ဖက္မွ ေရာင္း/ဝယ္ လိုအား မ်ားလာလ်ွင္ ျဖစ္ေပၚ လာေသာ price ေ႐ြ႕ရွားမႈကို ရပ္တန္႔ေစတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့
(a) မ်ားသြားေသာ အား ေလ်ာ့က်ဆင္းသြားျခင္း
(b) နည္းတဲ့ ဘက္မွ မ်ားေသာဘက္နဲ႔ တူေအာင္ျပန္မ်ားလာျခင္း
(c) နည္းေသာ ဘက္မွ ဒိုင္ခံ ေရာင္းဝယ္ တဲ့ (wall) ေစ်းသို႔ ေရာက္သြားသျဖင့္ wall ထဲသို႔ စိမ့္ဝင္သြားျခင္း (အားႀကီးစြာ စိမ့္ဝင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ bounce ျဖစ္ဖို႔ထက္ break out ျဖစ္ဖို႔က ရာခိုင္နွံုး ပိုမ်ားပါသည္)
၂။ ပံုမွန္ တဖက္ဖက္မွ ေရာင္း/ဝယ္လိုအား နေလ်ာ့နည္းသြား လွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ Price ေ႐ြ႕ရွား မႈကို ရပ္တန္႔ေစတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့
(a) နည္းသြားေသာ အားျပန္တက္လာျခင္း
(b) မ်ားတဲ့ ဘက္မွ နည္းတဲ့ ဘက္နဲ႔ တူေအာင္ လိုက္နည္းသြားျခင္း
(c) နည္းေသာ ဘက္မွ ဒိုင္ခံေရာင္း/ဝယ္ တဲ့ (wall) ေစ်းသို႔ ေရာက္သြားသျဖင့္ wall ထဲသို႔ စိတ္ဝင္သြားျခင္း (အားနည္းစြာ စိမ့္ ဝင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ breakout ျဖစ္ဖို႔ထက္ bounce ျဖစ္ဖို႔ ရာခိုင္နံႈး ပိုမ်ားပါသည္)
(d) မ်ားေသာဘက္မွ စ၍ နွစ္ဖက္စလံုး အေရာင္း/အဝယ္ တူညီစြာ ရပ္တန္႔လုနီးပါး ျဖစ္သြားျခင္း
၃။ ဝင္လာ သမွ် အေရာင္း/အဝယ္ ေအာ္ဒါမ်ား ေတာက္ေလ်ာက္ wall ကဲ့သို႔ လက္ခံေနရာမွ လက္မခံနိုင္တဲ့ အဆံုး ပိုလ်ံ ထြက္လာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ price movement ကို ရပ္တန္႔ေစတဲ အေၾကာင္းကေတာ့
(a) ပိုလ်ံေသာ အား ေလ်ာ့က်ကုန္ဆံုးသြားျခင္း
(b) ပိုလ်ံေသာ အား နွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ အားတို႔ တူၫီသြားျခင္း။ ဤေနရာတြင္ ပမဏ မ်ားၿပီးတူညီျခင္း၊ ပမာဏနည္းၿပီး တူညီျခင္း ဟူ၍ နွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။
၄။ အေရာင္း/အဝယ္ မရွိ နည္းေနရာမွ ရုတ္တရက္ အေရာင္း/အဝယ္ ထျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ price movement ကို ရပ္တန္႔ေစတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့
(a) အရွိန္ကုန္သြားျခင္း
(b) ေစ်း တစ္ေနရာတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္အားနွင့္ ညီသြားျခင္း ။ ဤေနရာတြင္ ပမဏ မ်ားၿပီးတူညီျခင္း၊ ပမာဏနည္းၿပီး တူညီျခင္း ဟူ၍ နွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။
၅။ အေရာင္း/အဝယ္ မ်ားေပမယ့္လည္း တဖက္နဲ႔တဖက္ Balance ျဖစ္ေနရာမွ တဖက္ဖက္မွ ေလ်ာ့က်သြားလွ်င္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ price movement ကို ရပ္တန္႔ေစတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့
(a) ေလ်ာ့က်သြားေသာ အား ျပန္တက္လာျခင္း
(b) ဆန္႔က်င္ဘက္မွလည္း လိုက္ပါေလ်ာ့ က်သြားျခင္း
အဲ့ဒီေတာ့ Price movement ေတြျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို ႀကိဳတင္ ဘယ္လိုခန္႔မွန္း နိုင္မလဲ ဆိုတာကို ျပန္စီစစ္ပါအံုးစို႔။
Price ေတြဟာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုမ်ိဳး အေနအထား ရွိၾကပါသလဲ။
၁။ အေရာင္း/အဝယ္ ပံုမွန္ရွိေနရာမွ တဖက္ဖက္မွာ မ်ားသြားပါက ဘယ္လိုျဖစ္နိုင္ပါသလဲ။ ဥပမာ - အေရာင္း order ပိုတက္သြားတယ္ ဆိုပါစို႔။ ဝယ္သူလည္း ပံုမွန္ရွိေနတယ္၊ ေရာင္းသူ ကြၽံသြားတဲ့ ဒီျဖစ္ရပ္မွာ ေရာင္သူကြၽံသြားတဲ့ အတြက္ ေစ်းက်မွာ အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။ price ဟာ က်လာပါတယ္။ ပံုမွန္ ေရာင္းဝယ္ေနသူေတြ အဖို႔ မိမိတို႔ လိုခ်င္ေသာ ေစ်းမွာ သာလွ်င္ ေရာင္းဝယ္လိုၾကေသာ္လည္း ေစ်းနံႈး ပမာဏ တစ္ခု ေျပာင္းသြားလွ်င္ မိမိဘက္က ေစ်းသာေနလ်ွင္ ဆက္လက္ေရာင္းဝယ္ လိုၾကေသာ္လည္း မိမိတို႔ဘက္က နာမည္ဆိုပါက ေရာင္းျခင္း ဝယ္ျခင္းကို ရပ္တံ့လိုက္မည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ price က်လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဝယ္သူက အဝယ္မပ်က္ ဆက္လက္လုပ္နိုင္ေပမယ့္ ေရာင္းသူက ဆက္မေရာင္းနိုင္ေတာ့ေပ။ ဒီအခါမွာ ဝယ္သူအား ပိုလာသျဖင့္ မူလေစ်းသို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ နိုင္ေခ်ရွိေပသည္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အေရာင္းအဝယ္ ပံုမွန္ ရွိေနရာမွ တဖက္ဖက္သို႔ ကြၽံထြက္သြားေသာ ေစ်းသည္ မူလ ေစ်းသို႔ ျပန္ေရာက္နိုင္သည့္ ရာခိုင္းနွံုးမ်ားေပသည္။
၂။ အေရာင္း/အဝယ္ ပံုမွန္ျဖစ္ေနရာမွ တဖက္ဖက္မွာ နည္းသြားသည္ ရွိေသာ္ မည္သို႔ျဖစ္နိုင္ပါသလဲ။ ဥပမာ - အေရာင္း order က်သြားတယ္ ဆိုပါစို႔။ အေရာင္ order ဘာလို႔ က်ရသလဲ ဆိုေတာ့ လက္ရွိေပါက္ေစ်းကို မနွစ္သက္လို႔ က်တာပဲျဖစ္တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ အဝယ္ေအာ္ဒါက ပံုမွန္ရွိေနေတာ့ price ကို ဆြဲတင္ပါတယ္။ အဝယ္ေအာ္ဒါက တက္သြားတဲ့ price ကို မနွစ္သက္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ price ဟာ ရပ္တန္႔သြားမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္လည္း ဝယ္လိုအားက ဆက္ရွိေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေစ်းဟာ ဆက္တက္သြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရေသာ္ အရာင္းအဝယ္ ေလ်ာ့က်မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတက္ေသာ Price movement မ်ားသည္ မူလေနရာသို႔ ျပန္ေရာက္ဖို႔ ရာခိုင္းနွံုး နည္းပါသည္။ အကယ္၍ အထက္ပါဥပမာအရ တက္သြားေသာေစ်းေၾကာင့္ အေရာင္း ေအာ္ဒါျပန္တက္လာရင္ေတာင္ မူရင္းေစ်းသို႔ ျပန္ေရာက္ခ်င္မွေရာက္ေပမည္။ အကယ္၍ ျပန္ေရာက္ခဲ့လွ်င္လည္း ဤ process နွင့္ သက္ဆိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။
၃။ တခါတရံ မွာ ညင္သာစြာ ျဖစ္ေစ၊ ရုတ္တရတ္ ျဖစ္ေစ၊ ေျပာင္းလဲလာ7ေသာ Price movement သည္ price တန္ဖိုးတစ္ခုတြင္ ပံုမွန္အေရာင္းအဝယ္ တန္ဖိုး မေျပာင္းလဲပဲ သို႔မဟုတ္ အနည္းငယ္ပို၍ ရုတ္တရတ္ ရပ္တန္႔ သြား တက္ပါသည္။ ဒါဟာဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ ဥပမာအားျဖင့္ ေရာင္းလိုအားမ်ားလာသျဖင့္ တသတ္မတ္ က်ဆင္းေနေသာ price movement တစ္ခု ရပ္တန္႔သြားျခင္းကို ေယဘုယ် သုံးသပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္ တဖြဲ႕ စတဲ့ ရင္းနွီျမဳပ္နွသူတစ္ဦးဟာ ရပ္တန္႔သြားတဲ့ေစ်းမွာ ျပန္ခံၿပီး wall ပံုစံမ်ိဳး အဝယ္ေအာ္ဒါ ဖြင့္ထားလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနရာမွာ အေၾကာင္းနွစ္ခု ေပၚပါတယ္။ ပထမတစ္ခုက wall အျဖစ္ ဝယ္သူ investor တစ္ဦးပဲ ရွိတက္တာမ်ိဳးပါ။ ဒီအေျခအေနမွာ ျပန္ကန္ထြက္ေလ့မရွိပဲ wall ေစ်းမွာ ျင္ိမ္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တက္ၿပီးေတာ့ အဝင္ေအာ္ဒါ အလြန္မ်ားျပားလာပါက ပိုလ်ံ တက္သျဖင့္ break out ျဖစ္နိုင္ေျခ ပိိုမ်ာူတက္ပါတယ္။ ေနာက္ ဒုတိယ အေၾကာင္းတစ္ခုက investor နွင့္ အတူ player ေလးေတြ အတူရွိေနတဲ့ သေဘာပါ။ ဒီ အခ်ိန္မွာေတာ့ re-bounce ေတြ ျဖစ္ျဖစ္လာတာၿပီးေတာ့ price ဟာ breakout ျဖစ္ဖို႔ ထက္ကို turn back ျဖစ္သြားနိင္ေျခက ပိုမိုမ်ားျပား တက္ပါတယ္။
****Nonentity Trader

No comments:

Post a Comment